30 Ekim 2010 Cumartesi

Ali Ağaoğlunun Çok Merak Edilen Garajı

İşadamı Ali Ağaoğlu'nun çok konuşulan 10 milyon TL değerinde 14 arabadan
oluşan garajı:


10 milyon TL değerinde 14 'AGA' plakalı garajını açan Ali Ağaoğlu,
çocukluğundan bu yana hep en iyi otomobilleri kullandığını belirterek, Öyle
son 10 yılda zengin olmuş biri değilim. Beni sonradan görmüş sananlar,
babamın zengin olduğunu, kolejde okuduğumu ve hep iyi otomobilleri
kullandığımı bilmiyordedi.
İŞTE AĞAOĞLU'NUN GARAJI
2 MİLYAR dolara yaklaşan kişisel servetiyle hem Türkiye'nin hem de
dünyanın sayılı zenginleri arasında yer alan Ağaoğlu Şirketler Grubu'nun
patronu Ali Ağaoğlu, kendisini sürekli magazin gündemine taşıyan süper lüks
otomobillerinin tümünü Hürriyet için biraraya getirdi. Garajında değeri tam
10 milyon 127 bin TL'yi bulan 14 'AGA' plakalı lüks otomobili bulunan
Ağaoğlu, Çocukluğumdan bu yana hep en iyi otomobilleri kullandım. Öyle son
10 yılda zengin olmuş parayı bulmuş biri değilim. Beni sonradan görmüş gibi
eleştirenler, babamın zengin olduğunu, kolejde okuduğumu ve hep iyi
otomobilleri kullandığımı bilmiyor dedi.

Para harcamayı pek bilmem
Son olarak 475 bin TL'ye Türkiye'de ilk elektrikli otomobili alarak
gündeme gelen Ağaoğlu, şöyle konuştu: Ben para kazanmayı iyi bilirim.
Harcamayı ise pek iyi bilmem. Otomobil ve giyim kuşam dışında doğru düzgün
para harcamam. Otomobil merakım ilkokul yıllarına dayanır. Babam
varlıklıydı. İnşaatçı, sanayici ve çok iyi bir tüccardı. İstanbul'un Anadolu
yakasının yüzde 80 inşaat malzemesini babam verirdi. Bugün Bağdat Caddesi'ni
Bağdat Caddesi yapan insanlardan biridir. Onun da otomobil merakı vardı.
Döneminin en iyi otomobillerini kullanırdı.
Plymouth ve Impala
Her çocuk gibi kendisinin de 13-14 yaşlarında babasının otomobillerini
gizlice kaçırdığını anımsayan Ağaoğlu, o dönemleri şöyle anlattı: 60'lı
yılların sonunda Amerikan otomobilleri modaydı. Plymouth, Chevrolet
Impala'larımız vardı. O dönem otomobiller daha erkeksiydi şimdi biraz
yumuşadı. Benim 70'li yıllarda bile altımda son model Mercedes, BMW vardı.
Yani başkaları gibi sonradan görme değilim. Her şeyin en iyisini almaya
çalışırım. Ortaokulu Moran Koleji'nde okudum. Liseyi de Kabataş'ta. Lise
sonda tekrar Moran Koleji'ne döndüm ama babam bir rahatsızlık geçirdi ve
beni okuldan alıp işin başına koydu. Çok ataktım, aldığım işi büyütmek
istiyordum. Sonra babam iyileşti, bu sefer de kuşak çatışması başladı. Ben
risk almayı seviyordum. 'Onu yapma, bunu yapma' diyerek işe müdahaleye
başlayınca ben de işi bırakıp ayrıldım.

Sarı BMW 316
Şu an babasıyla görüştüğünü aralarında sorun olmadığını kaydeden Ağaoğlu,
kendi işini kurduktan sonra kazandığı ilk parayla ise hemen sarı bir BMW 316
aldığını belirtti. Dikkat çeken iddialı renkleri seviyorumdiyen
Ağaoğlu'nun bugün garajında kırmızıdan, sarıya, turuncudan yeşile kadar bir
çok farklı renkte araç bulunuyor. 1970'li yılların sonunda BMW'den sonra
Oldsmobil ve ardından Mercedes kullanmaya başladığını söyleyen Ağaoğlu,
Dönemin koşullarına göre çok iyi arabalar kullandım gerçekten. Yani ben
24-25 yaşımdayken bu otomobillere biniyordum. Zaten o dönemde İstanbul'da
kaç tane otomobil vardı ki, Mercedes kaç tane olsundiye konuştu.
Otomobillerimi satmam, zaten alanın aklından zoru vardır
HİÇ bir otomobilini satmadığını ve son sahibi olduğunu vurgulayan Ali
Ağaoğlu, Benden sonra otomobili alacak kişinin aklıyla zoru vardır. Çünkü
araçları haşin kullandığım için neredeyse perte çıkartıyorumuyarısı yaptı.
Eski Türk filmlerindeki kötü zenginlerden değilim
ALİ Ağaoğlu, bugün bir kısım yöneticiler ve patronlarda mahalle
baskısının olduğunu belirterek, Paraları var ama çevrelerinden çekindikleri
için almıyorlar veya alsalar da gizli tutuyorlar. Benim farkım işte orada.
Sıradan olursan sıradan yaşarsın. Türk kültüründe zenginlere karşı nedense
bir düşmanlık vardır. Eski Türk filmlerinde bu konu işlenirdi ve zengin
kızın veya oğlanın babası hep kötü gösterilirdi. Ben bu sınıfta değilim.
Olduğum gibiyim. Bu yüzden de herkes bana sempati duyar, severdedi.
Kızdım Bugatti almadım Aston Martin alabilirim
ALİ Ağaoğlu, Doğuş Otomotiv'in Türkiye'ye 5.1 milyon TL fiyatla sipariş
üzerine getirdiği 1001 beygirlik Bugatti Veyron'u kızdığı için almadığını
belirterek, Aracı test edecektim. Gittim bakmaya ki ben bakmaya gidince
muhakkak alırım, araç yok ortada. Başka biri almış teste ve randevu saatine
getirmemiş. Ben de sinirlendim ve vazgeçtimdedi. Ağaoğlu, sadece 77 adet
üretilecek 5.3 milyon TL'lik Aston Martin One-77 modeline ise bakacağını,
beğenirse alabileceğini kaydetti.
En gariban yerlere bile Rolls-Royce'yla giderim
ALİ Ağaoğlu, hayat felsefesini, Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün
gibi olcümlesiyle özetleyerek, Benim hiç bir açığım yok. Yanımda
çalışanlara önem veririm. Eğer Bebek'te bir kere kahvaltı yapıyorsam,
şantiyede amelelerle 5 kez kahvaltı yaparım. Yaptığım projeler de hep prim
yaptığı için müşterilerim de hep kazanır. Gocunacağım hiç bir şey yokdedi.
En gariban semtlere bile Rolls-Royce'yla gittiğini ve alkış aldığını
kaydeden Ağaoğlu, Beni kendilerinden biri olarak görüyorlar. Bugüne kadar
hiç lüks yaşamım nedeniyle tehdit edilmedim. Hiç korumam yoktur ama arkamda
5 bin akrabam vardırmesajı verdi.
Favori otomobilim Rolls-Royce'tu şimdi elektrikliye döndüm
HANGİ otomobili kullanacağım tamamen ruh halime bağlıdiyen Ağaoğlu
tercihleri hakkında şunları söyledi: Evden çıkıyorum, ilk hangisi dikkatimi
çekerse ona biniyorum. Ama son dönemde en çok üstü açık Rolls-Royce'u tercih
ediyordum. Şimdi ise daha çok elektrikli Tesla'yı kullanıyorum.
Lamborghini'ye ise inmek binmek biraz zor geliyor. Ferrari California'yı
Türkiye'de ilk alan benim. Rolls-Royce'u ise İngiltere Kraliçesi'nin izniyle
getirebildik.
Lastik patlarsa jant üstünde giderim
OTOMOBİLDE hızı sevdiğini, bu yüzden hep spor otomobiller tercih ettiğini
kaydeden Ali Ağaoğlu, bugüne kadar ulaştığı maksimum hızın ise 335 kilometre
olduğunu söyledi. Ağaoğlu, Yavaş otomobil kullanmaktan hiç zevk almam.
Bugüne kadar hiç büyük bir kazam olmadıdedi. Ağaoğlu, şöyle konuştu: Ben
her yere bu lüks araçlarla gidiyorum. Şantiyeleri bile Rolls-Royce ile
dolaşıyorum. Kullanmayacaksam, hakkını vermeyeceksem niye bu kadar para
verdim ki. Ben otomobillerin markasını, frenini, direksiyonu bilirim. Teknik
çok anlamam. Mesela yolda lastik patladı mı değiştirmek için hiç uğraşmam.
Araç beni götürene kadar gerekirse jantın üstünde giderim. Kaldığı yerde
aracı bırakırım. Anlamadığımdan değil, uğraşmam. Bazıları araçlarını
sevgilisi gibi sever ben ise en ücra yerde bırakırım gerekirse. Ben
kullanmayı severim. Mesela çukurlarda herkes frene basar ben gaza basarım,
düşünmeden geçerim. O parayı veriyorum o araçların hakkını vermem lazım. Yok
çukurda yavaşla, yok tümseğe dikkat et. Hiç uğraşamam.
Elektrikli otomobil üretimi için para yatırmaya hazırım
TÜRKİYE'de ilk elektrikli otomobili alan Ali Ağaoğlu, Eğer yarın bir
gün elektrikli otomobil üretimi konusunda benden destek istenirse
işbirliğine hazırım. Benim bu konuda bilgi birikimim yok ama bu işe para
yatırmaya hazırım. Yeter ki Türk malı bir elektrikli otomobil markamız
olsundiye konuştu.

İşte AGA garajı
Rolls Royce Phantom Cabrio: 3 milyon TL
Bentley Continental GTC: 792 bin TL
Bentley Continental GT: 772 bin TL
Bentley Continental: 594 bin TL
Ferrari California: 712 bin TL
Maserati Quattroporte GTS: 515 bin TL
Tesla Roadster: 475 bin TL
Lamborghini Gallardo Superleggera: 752 bin TL
Mercedes S500: 535 bin TL
2 Mercedes CL 600: 792 bin TL
2 Range Rover: 792 bin TL
Porsche Cayenne: 396 bin TL
TOPLAM: 10 milyon 127 bin TL
Hürriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder